CRS

Prvi upis jahte

  • PODNOŠENJE ZAHTJEVA
  • Osnovni pregled je inicijalni tehnički pregled kojeg mora obaviti svaka jahta (plovilo za sport i razonodu duljine trupa veće od 12 metara) koja se po prvi put upisuje u Upisnik jahti Republike Hrvatske
  • Zahtjevi za opremanjem sigurnosnom opremom jahti hrvatske državne pripadnosti opisani su u "Pravilima za statutarnu certifikaciju brodica i jahti", (N.N. 19/2016)
  • Zahtjevi za osnovnim pregledom jahti hrvatske državne pripadnosti opisani su u "Pravilima za statutarnu certifikaciju brodica i jahti", (N.N. 19/2016)
  • Osnovnom pregledu jahte prethodi postupak utvrđivanja tehničke prihvatljivosti za prvi upis jahte
  • Za podnošenje "on-line" zahtjeva za izdavanjem "Potvrde o tehničkoj prihvatljivosti radi prvog upisa u upisnik jahti Republike Hrvatske s tehničkim podacima jahte" i obavljanjem osnovnog pregleda jahte potrebno je kliknuti OVDJE. Obavijest da je zahtjev uredno zaprimljen dobiti ćete e-mailom
  • Zahtjev mora biti u potpunosti ispunjen i mora sadržavati sve podatke o tražitelju (točan i potpun naziv pravne ili fizičke osobe koja je vlasnik jahte, adresa, broj telefona, broj telefaksa, ime i prezime odgovorne osobe, itd.)
  • Uz zahtjev mora biti priloženo i slijedeće (ne zahtijevaju se originalni dokumenti, ovjereni prijevodi, ni ovjerene preslike):
    i) Za novoizgrađene jahte za gospodarske ili osobne potrebe duljine trupa do 24 metra:
    -preslika potvrde graditelja (Builder's Certificate)
    -preslika Potvrde o EC tipnom ispitivanju u skladu s Direktivom (EC Type Examination), ukoliko se ista zahtijeva Direktivom s obzirom na primijenjeni postupak ocjene sukladnosti
    -preslika EU izjave o sukladnosti s Direktivom (Declaration of Conformity), ili
    ii) Za novoizgrađene jahte za gospodarske ili osobne potrebe duljine trupa veće od 24 metra:
    -preslika potvrde graditelja (Builder's Certificate)
    -presliku Svjedodžbe o klasi (Certificate of class) izdanu od strane priznate organizacije u skladu s Uredbom (EC) 391/2009 Europskog Parlamenta i Vijeća, i
    ali samo za polovne jahte:
    -preslika upisnog lista (Certificate of Registry)
    -preslika plovidbene dozvole (Yacht Safety Certificate)
    iii) Za polovne jahte za osobne potrebe duljine trupa do 24 metra:
    -preslika upisnog lista, plovidbene dozvole ili nekog drugog mjerodavnog dokumenta zemlje članice EEA kao dokaz da je predmetna jahta već bila stavljena na tržište i/ili uporabu unutar EEA
  • Sve novoizgrađene jahte koje do sada nikada nisu bile stavljene na tržište i/ili u uporabu na zemlje članice EEA i koje se po prvi put stavljanju na tržište i/ili u uporabu na teritoriju Republike Hrvatske moraju od proizvođača imati izdanu EU izjavu o sukladnosti s Direktivom na hrvatskom jeziku
  • Dodatni i detaljni zahtjevi u svezi tehničke prihvatljivosti, zavisno od duljine, namjene i starosti jahte, navedeni su u UVJETIMA ZA TEHNIČKU PRIHVATLJIVOST
  • Dodatno je nadležnoj Lučkoj kapetaniji potrebno direktno podnijeti zahtjev za prvi upis jahte, zatražiti dodjelu imena jahte, kao i zatražiti izdavanje ostalih dokumenata neophodnih za prvi upis, te od HRVATSKE REGULATORNE AGENCIJE ZA MREŽNE TELEKOMUNIKACIJE (HAKOM) (vidjeti link na e-Plovila) zatražiti izdavanje "Dozvole za uporabu radiofrekvencijskog spektra"
  • OSNOVNI PREGLED
  • Osnovni pregled jahte obavlja HRVATSKI REGISTAR BRODOVA (HRB)
  • Po zaprimanju "on-line" zahtjeva HRB izdaje nalog svom nadležnom područnom uredu za obavljanje pregleda jahte (Područni uredi HRB-a: Vela Luka - tel. 020 813 120, Split - tel. 021 408 110, Šibenik - tel. 022 214 975, Zadar - 023 235 981, Mali Lošinj - tel. 051 231 331, Rijeka - tel. 051 671 811, Pula - tel. 052 223 152)
  • Obavijest kojem se područnom uredu trebate obratiti za pregled dobiti ćete e-mailom. Radi skraćivanja postupka pregleda preporučuje se datum i mjesto dogovoriti sa područnim uredom HRB-a odmah po zaprimanju obavijesti mail-om u trenutku kada je plovilo pripremljeno za pregled i opremljeno svom zahtijevanom opremom
  • Pregled jahte može se započeti i prije dovršetka postupka upisa jahte u Upisnik jahti
  • Vrijeme trajanja pregleda jahte ovisi o stanju jahte, opsegu pregleda, opremljenosti jahte, te ovisi od slučaja od slučaja. Poželjno je za pregled na istoj lokaciji istovremeno pripremiti što više plovila
  • IZDAVANJE DOKUMENATA
  • Na osnovu dostavljenih dokumenata Lučka kapetanija kojoj je podnesen zahtjev izdaje ovjerenu "Potvrdu o tehničkoj prihvatljivosti radi prvog upisa u upisnik jahti Republike Hrvatske s tehničkim podacima jahte" i "Upisni list" jahte
  • Po uspješnom dovršetku postupka osnovnog pregleda i upisa jahte (uz prethodno predočenje Upisnog lista - ne zahtijevaju se originalni dokumenti niti ovjerene preslike) HRB izdaje "Svjedodžbu o sigurnosti jahte za plovidbu" i "Potvrdu o baždarenju"
  • KONTAKT
  • Kontakt osobe u HRB-u koje je moguće direktno kontaktirati u svezi postupka osnovnog pregleda:
    mr. sc. Janko Budanko, dipl. ing. - tel.: 021 408 146; mail: janko.budanko@crs.hr
    Ante Romić, dipl. ing. - tel.: 021 408 152; mail: ante.romic@crs.hr
    Andro Vidjak, dipl. ing. - tel.: 021 408 114; andro.vidjak@crs.hr

Prijava